BAYINDIRLIK ALANINDA GELİŞMELER
Uzun savaşlar ülkemizi
harap bir hâle getirmişti. İnsanımızın yaşama şartlarını kolaylaştırmak,
bayındırlık faaliyetlerini zorunlu kılıyordu. Cumhuriyetin ilânından
sonra bayındırlık işlerine de hız verildi.
Özellikle büyük şehirlerde, modern şehircilik anlayışına uygun çalışmalar
yapıldı. Bayındırlık işleri için bütçeden büyük oranda ödenek ayrıldı.
Valiler ve belediye başkanları da imar hareketlerine yardımcı oldular.
Cumhuriyetin ilk yıllarında kerpiç evleri, dar yolları ve tozlu
sokakları olan Ankara'nın modern bir şehir görünümü kazanması bu
çalışmanın en güzel örneğidir.
Ekonomik kalkınmanın alt yapısını oluşturan ulaşıma
da büyük bir önem verildi. Önce yabancı şirketlerin elinde olan
demir yolları satın alındı ve devletleştirildi. İkinci adım olarak
yurdu demir yolu ağıyla örmek üzere demir yolu yapımına önem verildi.
1938 yılı sonuna kadar her yıl 200 kilometre demir
yolu yeniden yapıldı. Karayolları ve köprüler tamir edilip, ihtiyaca
göre yenileri yapıldı. 1948 yılına kadar kara yolu şebekesi 45 bin
kilometreye ulaştı. Deniz ve hava taşımacılığını geliştirmek üzere
yeni limanlar ve hava alanları yapıldı.

|