
03 Mayıs 2025 12:09
Millî Eğitim Bakanlığınca, Türkiye genelindeki Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) proje üretim ve yönetimi programında eğitim gören ortaöğretim düzeyindeki 2 binden fazla özel yetenekli öğrenciyle yapılan araştırma, bu öğrencilerin kariyer planlamalarında kişisel gelişimlerine öncelik verdiklerini ortaya koydu.
Mart ayında yapılan araştırma, 81 ildeki BİLSEM'lerde proje üretim ve yönetimi programında eğitim alan 2 bin 21 özel yetenekli öğrencinin katıldığı anket yoluyla gerçekleştirildi.
Araştırma, öğrencinin kariyer seçimleriyle ilgili bilgi veya yeterlilik, kariyer gelişimine yönelik tutum ve davranışları ile onların sağlıklı ve bilinçli kariyer planlamalarındaki eğilimlerini ortaya koyuyor.
Toplumsal sorunlara yaratıcı çözümlerin geliştirilebileceği alanlar seçiliyor
Araştırma sonuçlarına göre BİLSEM'lerde ortaöğretim kademesinde eğitim gören öğrenciler, kariyer hedeflerinde bilimsel/sanatsal yeniliklere katılımın önemine dikkati çekti. Özel yetenekli öğrencilerden yüzde 21,2'si bu kapsamdaki soruya "bazen", yüzde 47,9'u "genellikle", yüzde 25,6'sı ise "her zaman" cevabını verdi.
Araştırmada, öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlerken topluma yeni bir bakış açısı sunmayı önemsediği belirtildi. Bu doğrultuda öğrencilerden yüzde 18,8'inin "bazen", yüzde 46,8'inin "genellikle", yüzde 28,1'inin ise "her zaman" topluma yenilik sağlamayı önemsediği aktarıldı.
Ayrıca araştırmada, ortaöğretim kademesindeki özel yetenekli öğrencilerin çoğunluğunun toplumsal sorunlara yaratıcı çözümler geliştirebileceği alanları tercih ettiği belirtildi.
Öğrencilerin çoğunluğu kariyerini erken planlamayı önemsiyor
"Ortaöğretim Kademesindeki Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması"nda öğrencilerin yüzde 75,3'ünün kariyer planlamasında maddi kazancı birincil amaç olarak görmedikleri izlendi.
Araştırmada, öğrencilerin yüzde 84,5'inin "genellikle" ve "her zaman" kariyer planlamalarında maddi kazanç yerine kişisel gelişimlerini göz önünde bulundurduğu ortaya konuldu.
Araştırma bulgularında ayrıca öğrencilerin yüzde 72,5'inin "genellikle" ve "her zaman" kariyerlerini erken dönemde planlamanın kariyer hedeflerine ulaşmalarında etkili olacağını düşündükleri belirtildi.
Araştırmaya göre, öğrencilerin büyük bölümü BİLSEM atölye çalışmalarının yeteneklerinin gelişmesine katkı sağladığını bildirdi.
Öğrencilerin yüzde 70,2'si BİLSEM atölye çalışmalarının kariyerlerine yönelik kararlar alırken verimli olduğunu, merkezlerdeki proje üretimi ve sürecinin kariyer gelişimlerine katkı sağladığını ve kariyer gelişimleri üzerinde etkili olduğunu kaydetti.
Güncel Haberler
BAKAN TEKİN, KKTC'DE DÜZENLENEN TEKNOFEST'TE ÖĞRENCİLERLE BİR ARAYA GELDİ
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde düzenlenen TEKNOFEST KKTC 2025'te gençlerle buluştu, Millî [...]
03 Mayıs 2025 20:24
BAKAN TEKİN, "HUTBE OKUMA YARIŞMASI" TÜRKİYE FİNALİ'NDE GENÇ HATİPLERLE BİR ARAYA GELDİ
Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Genç Hatipler Hutbe Okuma Yarışması'nın 2025 Türkiye Finali, Bakan [...]
02 Mayıs 2025 15:54
BAKAN TEKİN, GİLMAN DURUKAN ORTAOKULUNU ZİYARET ETTİ
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İstanbul'a gerçekleştirdiği ziyaret kapsamında Büyükçekmece'de Gilman Durukan Ortaokulunu [...]
02 Mayıs 2025 12:08
BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN "KARİYER GELİŞİMLERİNİN İNCELENMESİ ARAŞTIRMASI" SONUÇLANDI
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünce Türkiye genelindeki BİLSEM'lerde eğitim alan öğrencilerle [...]
03 Mayıs 2025 12:09