
15 Ocak 2023 11:14
Millî Eğitim Bakanlığı; bireysel farklılıkları dikkate alan, anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan, önceki öğrenmelerle ilişkilendirilmiş, diğer disiplinlerle ve günlük hayatla değerler, beceriler ve yetkinlikler çerçevesinde bütünleşmiş öğretim programları hazırlamaya devam ediyor. Bu kapsamda öğretim programlarının planlandığı şekilde uygulanabilmesi, programlardaki genel hedeflerle derslerin kazanımlarının gerçekleştirilmesinde ortak bir bakış açısı oluşturulması amacıyla "Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı" hazırlandı.
Dört bölümden oluşan rehber kitabın birinci bölümünde, öğretim programı okuryazarlığının ne anlama geldiği ve neden önemli olduğu; ikinci bölümüne farklı program türleri olan "eğitim programı", "öğretim programı", "ders planı" ve "örtük program" kavramları açıklanıyor. Üçüncü bölümde ise öğretim programlarının felsefi, toplumsal, psikolojik ve tarihî temelleri açıklanıyor; bu açıklamalar güncel öğretim programlarından alıntılarla desteklenerek öğretim programlarının temellerinin mevcut öğretim programlarına yansımaları gösteriliyor. Dördüncü bölümde de öğretim programlarının ögeleri (hedef, içerik, öğrenme öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme) açıklanıyor.
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları kaydetti: "Öğrencilerini en iyi şekilde yetiştirmeyi hedefleyen öğretmenlerimizin öğretim programlarına ait hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme unsurları arasındaki ilişkiye hâkim olması kritik bir öneme sahip. Dersler işlenirken öğretmenlerimizin konuların kazanımlarını sadece bilgi düzeyinde değil, aynı zamanda uygulama, analiz, sentez, değerlendirme düzeylerini de ele alarak işlemeleri; öğrencilerimizin üst bilişsel, sosyo duygusal becerilerinin gelişmesini ve dersi daha iyi kavramalarını sağlayacak. Bu ders anlatım sürecinde hazırladığımız Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı ile öğretmenlerimizin yanında olmak istiyoruz. Onlara rehberlik ederek ülke genelinde de bir öğretim birliği oluşturmayı, benzer ders uygulamalarının gerçekleşmesini sağlamayı amaçlıyoruz.
Böylece örneğin analiz düzeyinde bir kazanımın uygulamasında; 'Analiz düzeyinde bir kazanım nedir, öğrencilerde bu kazanıma bağlı hangi becerileri geliştirmek için ne yapılmalı, nasıl bir öğrenme süreci planlanmalı ve ders nasıl işlenmeli?'... Bunu anlatmak için seçilen bazı kazanımları açıkladık, ilgili kazanımın örnek ders planlarını da ek olarak koyduk. Ayrıca hazırladığımız bu kitapla ünite, konu, kazanım, içerikte yer verilen bilgi düzeylerinin teori ile birlikte uygulamaya geçirilmesi bilgi, beceri, tutum, davranış, değer bütünlüğünün sağlanmasıyla öğrencilerimizin yetkinlik ve yeterliliklerinin geliştirilmesini hedefliyoruz."
Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı'na https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kutuphane adresinden erişilebiliyor.
Güncel Haberler
ÖĞRETMEN BİLGİ SERVİSİ'NDEN 350 BİN ÖĞRETMEN FAYDALANDI
Millî Eğitim Bakanlığınca dijital dönüşüm çalışmaları kapsamında temmuz ayında hayata geçirilen Öğretmen Bilgi [...]
02 Ekim 2025 13:14
BAKAN TEKİN, "SIFIR ATIK HAREKETİ EKOLOJİK DUYARLILIĞI YENİDEN İNŞA EDİYOR" BAŞLIKLI BİR YAZI KALEME ALDI
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Star gazetesinin fikir eki "Açık Görüş" için "Sıfır Atık Hareketi Ekolojik Duyarlılığı [...]
01 Ekim 2025 20:11
2024-2025 ÖRGÜN EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ AÇIKLANDI
Millî Eğitim Bakanlığınca, "2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Örgün Eğitim İstatistikleri" açıklandı.
30 Eylül 2025 15:11
BAKAN TEKİN, ÖĞRENCİ DAVETİ ÜZERİNE BETÜL CAN ANADOLU LİSESİNİ ZİYARET ETTİ
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğrenci Çalıştayı'nda kendisini okuluna davet eden öğrencinin [...]
30 Eylül 2025 10:20